ASOCIATIA DE TINERET ONIX

"Un tanar implicat este un tanar bogat"

ASOCIATIA DE TINERET ONIX - "Un tanar implicat este un tanar bogat"

„Momente de neuitat – Edu 2″….Super!!!…de Maria Constantinescu!

Printre toate momentele serioase de învățare și seriozitate, bineînțeles că am trăit nenumărate momente ce merită a fi povestite pe mai departe. Iată un mic rezumat a câtorva dintre momente, fac apel către participanții noștri să completeze lista.

P.S. : Aviz amatorilor! (Gabriel S. și Mitruț)

* Acel moment în care formatorii (Emi și Maria) își așteaptă participanții, însă ei au uitat să se trezească și au pierdut și microbuzul pentru a ajunge la activități.

* Acel moment în care un participant nu vorbește aproape deloc limba engleză, însă ajunge să fie cel mai iubit participant pentru felul său de a fi, pentru starea de bine, pentru iubirea pe care a oferit-o tuturor, pentru creasta lui albastră și pentru numele lui care în traducere înseamnă ”COPIL”.

* Acel moment în care, la seara tradițională italiană participanții gătesc niște paste delicioase iar participanții se bucură atât de mult de ele încât italienii sunt nevoiți să mai gătească două platouri!

* Acel moment când toți participanții străini ajung la Castelul Bran și se așteaptă să-l întâlnească pe Dracula.

* Acel moment cand aplici ”The Happy End” method și Liia, o estoniancă genială îl joacă pe Homer (The Simpsons) în piesa de teatru mai bine decât se joacă Homer însuși!

* Acel moment când ajungem la Școala ”Vasile Cristoforeanu” iar participanții îi învață pe copii să joace într-o piesă de teatru și la final îmi spun că a fost cea mai faină experiență a lor. (Mulțumim!)

* Acel moment când aflăm la ”Circle of Trust” lucruri șocante de-a dreptul unii despre ceilalți încât ne întrebăm de cel puțin 3 ori ”Are you serious?! Seriously now, you are serious?! Seriously?!” (arta de a cunoaște oamenii dincolo de aparențe).

* Acel moment în care te simți epuizat, însă vezi că participanții sunt determinați să termine activitatea cu bine, încât te determină și pe tine să dai tot ce ai mai bun!

* Acel moment când știi că, din păcate, cursul este la final și îți faci planuri împreună cu ceilalți pentru a vă revedea prin Europa. (the world is so small, trust me when I say it!).

To be continued…. 

Maria Constantinescu – Formator în cadrul proiectului EDU PERFORMING II, finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus Plus, K.A.1.

Activitatea DREAMER METHOD derulată sub atenția Doamnei Inspector pe Programe Europene, Otilia Trifan!

Din fericire, proiectul EDU PERFORMING II își continuă drumul de succes și după finalizarea cursului de formare. Ocazia reaplicării METODEI VISĂTORULUI în cadrul comunității râmnicene a valorificat totodată și oportunitatea creării unei legături cu instituțiile de reprezentare la nivel educațional – regionDSC_0419al.

Prezența la implementarea metodei a Doamnei Inspector pe Programe Educaționale Europene din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Buzău, Otilia Trifan, poate reprezenta un adevărat început în valorizarea metodelor de educație non-formală și aplicarea acestora într-o arie cât mai dezvoltată în școlile și liceele buzoiene. Spunem acest fapt considerând atenția deosebită pe care doamna inspector o oferă educației non-formale și care va putea fi valorificată în perspectiva unor parteneriate ce ar putea oferi șansa conlucrării în vederea îndeplinirii unor idealuri educaționale comune. DSC_0199

Până în prezent, proiectul EDU PERFORMING II aflat în etapa de multiplicare a rezultatelor cursului de formare, a lansat deja invitația participării Doamnei Inspector în susținerea schimbului de tineri ce va avea loc în luna aprilie, dumneai manifestând într-un mod pozitiv intenția de a fi alături atât prezentei mobilități cât și celorlalte activități și proiecte ce au menirea de a contribui la îndeplinirea idealurilor educaționale, în principal prin utilizarea metodelor de educație non-formală.

DSC_0182Revenind la activitatea derulată în ziua de Vineri, 13 Februarie, în cadrul Centrului de Tineret FORTES, Doamna Inspector a ținut să fie alături tinerilor voluntari râmniceni aflați în descoperirea metodelor non-formalului, luând efectiv parte a derularea metodei propuse.

Otilia Trifan ImpressionsRezultatele vizitei, în completarea competențelor dezvoltate de către voluntari pe perioada celor trei ore de activitate, au fost consemnate într-un mod cât se poate de apreciativ atât în comunicarea directă cât și în cadrul paginii de facebook acolo unde dumneai a afirmat următoarele:

“Un eveniment sub egida Erasmus+ de înaltă calitate profesională la care am luat parte cu mare drag și în urma căruia tinerii participanți s-au descoperit și au descoperit beneficiile educației nonformale. Succes în acțiunile viitoare Asociației de Tineret Onix!”

Vă mulțumim și noi și vă    așteptăm ori de câte ori aveți plăcerea în sânul voluntariatului râmnicean!

Florin Ceparu

Dan Hozoc printre… ganduri din EDU Performing 2!

UN INCEPUT CU INTREBARI!

M-am intrebat de multe ori, in trecu  t, despre diferentele dintre popoare si ce le face deosebeste. Am aflat ca istoria, cultura, traditia si multi alti factori schimba personalitatea unui estonian in comparatie cu un roman, spre exemDSC_0427plu, insa nu am crezut asta. Eu cred ca diferentele tin doar de suprafata si sunt adancite de tendinta omului de a generaliza. Orice om, indiferent de provenienta sa, ne este in adancuri frate sau sora, o fiinta cugetatoare a universului. Edu Performing 2 mi-a dat ocazia sa imi verific teoria, iar raspunsul a fost linistitor, suntem toti oameni!

CE ESTE ESENTIAL?!

Despre proiect sunt foarte multe de zis insa o sa incerc sa cuprind esentialul. In primul rand diversitatea, care m-a ajutat in observarea mea, a fost una impresionanta. Varste cuprinse intre 17 si 50 de ani si 7 tari participante. In ciuda barierelor eveidente care au existat la inceput, grupul a activat, socializat si s-a distrat precum o familie. Am impartasit rasete, ganduri, idei si pe sfarsit chiar si cateva plansete. Cel mai bun prieten al meu din proiect este (dDSC_0356eoarece inca mai vobesc cu el constant si chiar as vrea sa il vizitez la vara) un profesor de limba engleza din Estonia pe nume Tiit. Un barbat inalt si masiv, putin fioros la o prima vedere, insa cu un suflet bland si tanar, care m-a ajutat sa ma mai maturizez putin, iar la randul meu l-am facut sa se mai distreze precum un adolescent nebun.

ORGANIZAREA CONTEAZA!

Pana acum am vorbit despre cum grupul a omogenizat fara probleme, insa toate acestea nu ar fi fost posibile fara formatorii si staff-ul proiectului. Ei si activitatile lor ne-au impins parca de la spate sa ne imprietenim si sa invatam si ceva util in acelasi timp.

Metodele invatate mi s-au parut puerile la inceput, insa odata cu grupul am invatat sa imi deschid mintea, si am vazut ca au rostul lor. O sa imi aduc aminte mereu energizer-ul Mariei, “Do it like a ponny” parca se chema, cat de copilaresc si absurd mi s-a parut, iar la final am realizat ca….a mers! Toti aveam un zambet mare pe fata si eram gata sa ne implicam si sa rezolvam orice ne iesea in cale, ca o echipa.

CONCLUZIA MEA!

Sunt multe momente demne de povestit, amintiri frumoase care o sa imi readuca mereu un zambet pe fata, insa cel mai important factor personal al acestui proiect a fost increderea de sine pe care mi-a dat-o, o stare generala de oDSC_0845ptimism si energie care se face simtita chiar si in prezent. Cred ca motivul principal pentru care Uniunea Europeana finanteaza aceste proiecte nu este ca sa invatam noi “The Dreamer Method”, ci ca sa invatam sa fim cetatenii uniti si fericiti de care are nevoie Uniunea, ba chiar toata Terra!

Dan Hozoc – participant in EDU PERFORING II al Asociatiei de Tineret ONIX, finantat de Uniunea Europeana prin Programul Erasmus Plus.

METODA VISĂTORULUI ne ajută să știm ce vrem să devenim!

Atunci când întrebi un tânăr ce ar vrea să devină “atunci când va fi mare” nu de punține ori vei rămâne consternate să observe că drumul ales nu este unul definit, ci mai mult de atât viziunea lipsește cu desăvârșire. De ar fi să găsim răspuns la întrebarea “De ce?” o serie de nevoi, probleme, subiecte inabordate ori sfaturi neacordate conturează contextul alegerilor care în multe situații îi conduc pe tineri în derivă. Pentru aceasta, echipa de lucrători de tineret EDU PERFORMING II a dezvoltat o metodă pe cât de dinamică pe atât de aplicabilă, pe cât de realistă, pe atât de creativă.

Fără realism și aplicabilitate meseria la care te gândești va deveni inaccesibilă ție. Plecând de la nevoia tinerilor de “a ajunge cineva” am dezvoltat DREAMER METHOD ori METODA VISĂTORULUI, utilizând ca modalitate de reflectare puterea grupului. În acest sens, activitatea de multiplicare a rezultatelor proiectului EDU 2 derulată în data de 13 Februarie în cadrul Centrului de Tineret FORTES a reunit la aceeași masă rotunda mai bine de 20 de voluntari, elevi al C.N. Al. Vlahuta și L.T. Ștefan cel Mare, alături de echipa de coordonare a Asociației de Tineret ONIX.

Scopul întâlnirii a fost acela de a identifica meseriile la care tinerii aspiră și de a demonstra aplicabilitatea acestora prinn intermediul unei metode non-formale ale cărei resurse principale au fost: dialogul, schimbul de experiențe și informații și viziunile acestora. Mai bine spus, cu puțină dorință și deschidere către implicare, fiecare tânăr și-a putut descoperi locul dovedindu-și la finalul metodei, pe lângă aplicabilitatea meseriei propuse și o altă latură, demonstrată de caracterul flexibil al propriilor aspirații pe fondul procesului ce în educația non-formală și voluntariat poartă numele IEȘIRII DIN ZONA DE CONFORT! Odată ce au înțeles contextual și structura metodei, din dorința de a fi parte din desfășurarea ei, tinerii au dezvoltat o nouă competență deosebit de importantă și anume: ADAPTABILITATEA.

În câteva cuvinte, derularea metodei a constat în următorii pași:

1. Prezentarea de către Formatorul Rotea Emilian a conținutului metodei, scopului și obiectivelor acesteia precum și a rezultatelor așteptate;

2. Brainstorming în cadrul căruia fiecare voluntar a avut ocazia de a nota pe o foaie de flipchart meseria la care visează și de a argumenta de ce a ales-o în câteva cuvinte;

3. Teambuilding în cadrul căruia tinerii au fost împărțiți în 4 echipe de lucru având sarcina de a prioritiza și alege 4 meserii din totalul celor 20 propuse (fiecare tânăr propunând o meserie). Cele 4 meserii alese au fost: Procuror, Psiholog, Pilot de avion și Avocat;

4. Workshop – lucru în echipă pentru a crea un context și un scenariu care să demonstreze caracterul “de succes” al meseriei alese pe baza unor întrebări care să încadreze scenariul creat: – De ce este meseria aleasă de succes? Care sunt avantajele și dezavantajele precum și riscurile meseriei? Profilul moral și profesional al tânărului în aceesarea meseriei? Obstacolele ce pot fi întâmpinate? Etapele și studiile pe care un tânăr trebuie să le parcurgă? Alți pași importanți;

5. Workshop – crearea unei scenete care să aducă în prim plan imaginea meseriei alese într-un context de succes;

6. Prezentarea Scenetei fața celorlalte echipe;

7. Realizarea prezentării elementelor fundamentale ale meseriei alese, a Scenariului creat;

8. Debriefing tematic pe baza rezultatelor prezentărilor. A fost urmărită evaluarea implicării, a informațiilor și experiențelor, calitatea dialogului, calitatea meseriilor propuse, procesul de management al metodei, implicarea formatorului, ș.a.

La finalul celor 8 pași strategici non-formalul activității și dialogul susținut a făcut ca tinerii să-și contureze mult mai bine propriile perspective, să dezvolte noi viziuni de succes și să-și asume un rol activ în propria lor evoluție.

DREAMER METHOD, îmbunătățită de către 28 de lucrători de tineret din 7 state în luna Noiembrie 2014 își demonstrează capacitatea de aplicare atât în voluntariat cât mai ales în mediul școalar, ea fiind aplicată în insituții liceale și gimnaziale din Estonia, Turcia, Grecia ori Spania, cu rezultate atât pe termen scurt cât și pe termen mediu și lung.

În Râmnicu Sărat, transmitem toată susținerea noastră profesorilor, educatorilor și lucrătorilor care doresc să o aplice în scopul creșterii capacității tinerilor de face cele mai bune alegeri în carieră precum și a cadrelor didactice de a-și valorifica propria capacitate de Facilitare a orientării tinerilor în carieră. Metoda poate fi reaplicată ori de câte ori va fi nevoie și cu implicarea directă a Formatorilor și Lucrătorilor Asociației de Tineret ONIX.

Mai multe imagini din cadrul activității găsiți pe pagina de facebook a A.T. ONIX, la următoarea adresă: https://www.facebook.com/pages/Asociatia-de-Tineret-ONIX/157345220948949?fref=ts

Florin Ceparu – Manager de proiect – EDU PERFORMING II, finanțat de Uniunea Europeană prin Programul ERASMUS PLUS, K.A. 1.

Emilian Rotea, un tanar Formator de lucratori de tineret Erasmus Plus, un produs al voluntariatului ramnicean, ne vorbeste despre… Experienta de formator in Proiectul EDU PERFORMING II – THE NEW GATE ON INCLUSION!

Pot sa spun inca de la inceput ca experienta de formator in proiectul Edu Performing II mi-a oferit foarte multa satisfactie, prin faptul ca am invatat si m-am dezvoltat personal iar in acelasi timp i-am putut ajuta si pe altii sa faca acelasi lucru, sa isi dezvolte abilitatile si sa descopere noi perspective.

DE CE FORMATOR IN EDU 2?DSC_0656

Proiectul a fost o continuare a Edu Performing I, proiect in care am avut sansa de a ma initia in educatia non-formala ca si participant, in care am invatat cum sa implementez metode de educatie non-formala clasice, precum dezbatere, cafenea public, teatru forum, open space, activitati de team-buiding etc. Aceasta experienta m-a ajutat deoarece aveam perspectiva participantului, ceea ce asteapata de la formator si ce este pregatit sa ofere. Pornind de la experienta de participant si mai ales din ultimele doua zile din Edu Performing I, cand am creat impreuna cu ceilalti participanti si cu indrumarea formatorilor metodele de educatie non-formale iar mai apoi am fost pusi in situatia de a implementa acele metode, urmand ca in final acestea sa stea la baza proiectului Edu Performing II.

CE IMPACT AM RESIMTIT?

Proiectul a avut un puternic impact pentru mine, deoarece mi-am putut urmari evolutia de la participant la formator, avand experienta primului stadiu, avand experienta de Coordonator de proiect in doua proiecte anterioare si Lider de grup in alte 6 proiecte, iar experienta de formator fiind ultimul stadiu in care am cumulat cunostintele si experientele precedente pentru a putea indruma ceilalti lucratori de tineret sa lucreze cu respectivele metode de educatie non-formala.

Participantii au avut o mare diversitate ataDSC_0284t etnica si culturala provenind din 7 tari diferite cat si de varsta, plecand de la tineri cu experienta, de 16-17 ani, la lucratori de tineret, pana la profesori dornici sa invete metode de educatie non-formala pe care mai departe sa le aplice in propriile comunitati. Avand un grup atat de divers, a fost o adevarata provocare crearea unei coeziuni a grupului, explicarea unor metode de educatie non-formala diverse, care se adreseaza unor grupuri tinta diferite de cel cu care lucram in cadrul proiectului si mai ales procesul de implementare al metodelor. In partea de implementare, participantii au fost pusi in rolul de formator, si-au delegat responsabilitati si au trebuit sa aduca modificari metodelor pentru a le imbunatati sau pentru a le face aplicabile in diferite comunitati precum scoli, licee sau grupuri de tineri voluntari.

Pot spune ca metodele initiale de la care s-a pornit au fost perfecte tocmai prin imperfectiunea lor, deoarece au ajutat foarte mult la procesul de invatare si au provocat participantii, o parte dintre ei viitori lucratori de tineret sau formatori sa caute solutii sa imbunatateasca metodele respective, sa le adapteze pentru nevoile lor.

Acesta a fost si unul dintre scopurile principale ale proiectului, de a reusi sa construim un cadru in care participantii sa poata in primul rand sa isi dezvolte cunostintele despre educatia non-formala, sa se dezvolte personal, si sa isi deschida noi orizonturi in profesiile pe care le au, sau pe care doresc sa le aiba in viitor. De asemeanea, am urmarit promovarea unui mediu in care participantii sa fie dornici sa invete unii de la altii, in care cei cu mai multa experienta sa o poata impartasi iar cei cu mai putina sa poata invata si vice-versa.

Experienta mea ca formator m-a ajutat in primul rand sa fiu capabil sa-i ascult si sa-i urmaresc pe cei din jur pentru a analiza impactul pe care metoda respectiva o are asupra grupului, m-a ajutat sa fiu mai deschis catre sugestii si critici si sa reusesc sa transform un lucru care aparent este negativ intr-un punct forte, sa transform fiecare situatie dificila intr-o sansa de invatare. Experienta de formator m-a responsabilizat, mi-a oferit posibilitatea de a invata de la oameni care aveau mai multa experienta in anumite domenii, de a evalua nevoile pe care participantii le au si de a incerca sa adaptez sarcinile in functie de acestea, pentru a ii provoca sa isi depaseasca propiile bariere. A fost o experienta pe care nu o voi uita, mai ales din perspectiva relatiilor inter-umane, in care am putut sa imi asum rolul de formator sa analizez punctele forte si nevoile pe care participantii le au urmarind evolutia lor pe parcursul i sti sa ii ajut sa isi dezvolte anumite abilitati, sa treaca peste situatii dificile si sa inteleaga impactul si importanta educatiei, atat ce non-formala cat si cea formala.

CONCLUZIILE EXPERIENTEI CA FORMATOR!

Consider ca experienta de formator inseamna in egalamasura sa oferi si sa primesti, sa fii capabil sa ii inveti pe altii, sa te adaptezi in functiile de nevoile lor astfel incat la final sa atingi scopul propus. Consider ca nu exista o reteta perfecta in a invata pe ceilalti un anumit lucru, ci cheia este capacitatea de a te adapta in functie de grup sau persoana, de a analiza si de a gasi cea mai buna solutie pentru situatia cu care te confrunti.

Rotea Emilia – Formator in cadrul proiectului EDU PERFORMING II finantat de Uniunea Europeana prin Programul Erasmus Plus.

Mitrut Vasile ne transmite ca cel mai important lucru este….sa inveti din placere!

Proiecte, EDU Performing, invatare, socializare, prieteni noi, youthpass, sunt cuvintele cheie care m-au determinat sa aleg sa am o astfel de experiDSC_0611enta.

Un lucru esential in predarea oricarui curs, fie formal fie non-formal, ce este important este sa inveti din placere, lucru punctate foare bine in proiectul EDU Performing 2. In ceea ce priveste activitatile desfasurate, as putea spune ca am reflectat asupra lucrurilor folositoare, actuale si ne-am pus si probleme de viitor cand am desfasurat activitatea “Dreamer Method” precum si celelalte metode. Invatarea a fost parte din fiecare din noi, am comunicat continuu, colaborat si am inteles din propria implicare importanta pe care cadrul intercultural il are in impartasirea continua de idei.

Primul pas in participarea intr-un proiect este pur si simplu sa iti doresti. Proiectele demarate prin programul ERASMUS + ofera acces persoanelor de toate varstele. Am avut placerea sa pot purta o discutie cu persoane de peste 50 de ani venite in acest proiect dar, in acelasi timp, m-am simtit minunat in compania tuturor, impreuna cu care am participat la un minunat curs de formare.

Posibilitatea de a fi parte din cursul EDU 2 ma responsabilizeaza si ma determina sa ma implic din ce in ce mai mult, sa aplic metodele sis a folosesc cunostintele dobandite pentru a performa atat professional cat si personal.

Metodele de educatie non-formala in care am fost formati si pe care le-amDSC_0615 folosit in cadrul echipei mi-au arat intr-adevar o alta valoare a ideii de educatie, de aceasta data prin participare, prin utilizarea propriei perspective si a propriilor viziuni. La finalul unui curs de formare in care am avut ocazia sa fiu parte dintr-un grup European de lucratori de tineret cu ample experiente in lucrul cu tinerii precum si lucratori aflati la inceput de drum, imi manifest dorinta de a continua si a disemina rezultatele si impactul pe care il resimt.

Cu siguranta nu va fi ultimul proiect in care voi participa si astept cu nerabdare sa cunosc alte persoane, sa invat alte metode de educatie non formala, sa ma pot forma ca om, sa pot fi un om COMPLET din toate punctele de vedere.

Mitrut Vasile – Participant in proiectul EDU PERFORMING II, finantat de Uniunea Europeana prin Programul Erasmus Plus

Gabriel Stoica…Un inceput in activitatea de lucrator de tineret incununat cu succes prin intermediul proiectului EDU PERORMING II!

N-am sa va mint si am sa va spun ca am luat neincrezator decizia de a participa in cadrul proiectului EDU PERFORMING 2, crezand ca timpul alocat activitatilor imi va crea probleme atat la scoala cat si acasa. Pasind in Centru pentru prima activitate a proiectului am descoperit oameni de toate varstele, din diferite tari, cu diferite mentalitati si principii diferite de viata. DSC_0022Petrecand timp cu ei am inteles cat de mult ne asemanam, in ciuda diferentelor etnice, civice, religioase. Omul este o fiinta  care trebuie sa socializeze pentru a-si descoperi sinele si pentru a se dezvolta. Asta este rezultatul unui astfel de proiect, care te schimba si te face sa realizezi ca avand prieteni de alta varsta, din alte tari, de alta religie s.a.m.d…

Esti mult mai bogat decat avand prieteni de aceeasi varsta. Participarea in orice proiect ERASMUS + e o oportunitate pentru noi sa descoperim ca lumea nu se raporteaza doar la activitatile zilnice pe care le facem ci poate merge catre dimensiuni nebanuite. Pana acolo insa, cel mai important pas este sa vrei, sa incerci si in mod sigur poti reusi.

As vrea sa vorbesc in cateva cuvinte despre ceea ce EDU 2 m-a invatat. Pe langa oameni noi, un nou mediu de invatare, proiectul mi-a deschis perspectiva de a cunoaste noi metode de educatie non-formalDSC_0586a total necunoscute si pe care le-as aprecia ca fiind relativ accesibile pentru a fi folosite in scoala. De fapt, dupa ce am fost chiar noi invatati sa le utilizam, asta am facut, am mers in scoli si le-am aplicat. In ciuda inceputului care de fiecare data naste greutati, uneori inadaptabilitate si provocari, implicarea in EDU 2 a DSC_0615devenit cu fiecare zi mai usoara, mai facila, mai benefica si am realizat acest fapt chiar de pe perioada trainingului. Cu fiecare zi, invatand lucruri noi intelegeam cat de frumos este sa construiesti, sa te deschizi simtind in mine o evolutie umana si profesionala pe care in mediul formal mi-a fost destul de greu sa o obtin. Metodele utilizate, imbinand utilul cu placutul, dinamica si optimismul cu creativitatea si imaginatia fiecarui participant, mi-au dat impresia ca pot atinge neatinsul, ca ma pot e  xtinde oricat in gandire si idei si ca orice propunere as avea este buna. Increderea in mine, in abilitatile de a convinge si de a-mi forma competente m-a adus astazi in fata celor mai frumoase la adresa celor intamplate.

Proiectul EDU PERFORMING 2 a insemnat pentru mine un nou pas spre a ma descoperi, spre a-mi crea noi oportunitati si spre a-mi intelege limite si a-mi valorifica sanse. Cu siguranta imi voi dori sa ma implic si in schimb deoarece consider ca un lucru inceput trebuie sustinut, iar eu stiu si simt ca pot face ca si alti prieteni, tineri de varsta mea, pot contribui la imbunatatirea calitatii propriei formari.

Gabriel Stoica – Participant in cadrul cursului de formare EDU 2 PERFORMING derulat de catre AT ONIX cu sprijin din partea Uniunii Europene prin Programul Erasmus Plus.

O primă jumătate de 2015 plină de proiecte și o nouă pagină de Facebook destinată apelurilor de proiecte!

           Anul 2015 aduce pentru tinerii râmniceni o ofertă deosebit de vastă de proiecte și activități ce vor avea loc atât în România cât și în mai multe țări Europene. Am spune noi că dacă până acum nu ți-ai luat inima-n dinți să încerci să aplici pentru un proiect extern, acum e momentul cel mai oportun pentru a încerca EXPERIENȚA VIEȚII TALE.

          Ce ar trebui să știi sunt niște reguli simple pe care Programul Erasmus Plus le aduce de partea cealaltă fiind noi, prietenii tăi, cei care te vom ajuta pentru a te pregăti și a fi gata să primești toate beneficiile unei mobilități Europene de tineret. Oportunitățile însă nu se opresc la tinerii din liceele râmnicene ci sunt în egală măsură deschise și profesorilor, lucrătorilor de tineret, studenților ori celor care doresc să-și construiască imaginea unei cariere de succes prin voluntariat. Astfel, imediat ce identificați un apel de proiect care vă atrage atenția, nu ezitați să ne contactați.

           În sprijinul vostru am lansat la început de an și Program pagina de facebook „ERASMUS PLUS RAMNICU SARAT – Apeluri de proiecte”, acolo unde puteți accesa toate apelurile de selecție pentru proiectele aprobate și totodată puteți crește vizibilitatea paginii acordând un like și distribuind conținutul ceea ce va face ca numărul celor ce vizualizează apelurile să crească. Vă încurajăm!

          Privitor la condițiile plecării, intenția voastră, câteva cunoștințe de comunicare în limba engleză alături de justificarea motivării alegerii proiectului sunt suficiente pentru a aplica. Trebui să știți, privitor la costuri, că Programul Erasmus Plus va suporta pentru fiecare proiect în parte cheltuielile de activități, cazare, masă și alte vizite interne în mod integral precum și costurile de călătorie în sumă de 170 de euro/schimb respectiv 275 euro/training.

          Pentru oricare dintre nevoile cu care ne veți întâmpina, avem soluții și provocări valoroase astfel încât, din 2015 schimburilor de tineri, cursurilor de formare și vizitelor de studiu, o nouă opțiune de voluntariat poate fi accesată prin intermediul ATCE SR și anume Stagiile de voluntariat EVS! Prin intermediul acestora tinerii cu vârsta între 17 și 30 de ani au oportunitatea de a derula stagii în oricare din statele Uniunii Europene în baza proiectelor câștigate, proiecte ce vizează activități și obiective clare (lucru în școli, grădinițe, cluburi sportive, administrație) precum și o puternică componentă de învățare culturală și socializare. (Vom reveni cu detalii!)

          Un argument deosebit de important este că în oricare din experiențele de mai sus nu veți fi singuri! Prin intermediul partenerilor noștri, printre cei mai de încredere din Europa, vom menține o comunicare continuă, astfel încât procesul vostru de învățare și siguranța mobilităților va fi asigurată!

PRIN VOLUNTARIAT PUTEȚI SĂ DAȚI VALOARE TIMPULUI VOSTRU ȘI PROPRIEI DEZVOLTĂRI!

PRIN VOLUNTARIAT PUTEM CONSTRUI UN RÂMNIC EUROPEAN!

Florin Ceparu

Erasmus RM

 

CUPA PRIETENIEI LA FOTBAL – un laborator zonal de descoperire a noilor talente fotbalistice!

Scoala Gimnaziala Balta Alba Râmnicu Sărat a avut ocazia de a fi parte la o frumoasă întrecere fotbalistică și în egală măsură o veritabilă declarație de prietenie a celor peste 160 de copii născuți în anul 2000 și mai târziu, ce au luat parte la derularea Cupei Prieteniei la Fotbal, aflată la ediția cu numărul III. Organizată prin implicarea Asociației de Dezvoltare Intercomuntiară ATRAS reprezentată prin Domnii Dinu Adrian și Rică Sfinteș și Primăria Râmnicu Sărat, prezentă prin Domnul Viceprimar Sorin Cârjan alături de un număr de peste 15 voluntari ai Asociației de Tineret ONIX, ca efect de continuare a proiectului BUILD EUROPE THROUGH SPORT finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Erasmus Plus, întrecerea sportivă a reușit să ofere copiilor și Profesorilor prezenți, momente de satisfacție și bucurie prin participarea la un eveniment fotbalistic juvenil ce a vizat mai înainte de toate crerea unui alt fel de spațiu de întâlnire a copiilor și echipelor de suținere. Competiția a reprezentat un mediu al prieteniei, al jocului și valorilor sportive ale căror limite nu sunt reprezentate de vreo condiționare a performanței, ci pornește de la plăcerea de a vedea zâmbete pe chipul copiilor, de a le prezenta ceva nou și de a le oferi oportunități prin care aceștia să-și valorifice abilitățile, să-și întărească atitudinile și să conștientizeze importanța mesajului formulat încă din denumirea turneului.9

Având la start nu mai puțin de 16 echipe reprezentante ale școlilor gimnaziale a 16 comune din județele Buzău, Vrancea și Brăila, întrecerea, singura organizată în regiune de o asemenea amploare, a generat jocuri incinse și nu de puține ori pline de orgolii, la finalul cărora au fost evidențiați copii ce în perioada următoare vor putea fi îndrumați în măsura disponibilității și dorinței lor de a îmbrăca o carieră în fotbal, către instituții școalare și sportive care să răspundă nevoii copiilor și a părinților de a învăța și în egală măsură de a practica fotbalul într-un cadru oportun dezvoltării acestora. Podiumul final a regăsit pe prima poziție echipa Școlii Gimnaziale Boldu care a dispus în finală, într-un derby zonal, de echipa Școlii Gimnaziale Amara în timp ce locul al treilea a fost ocupat de Școala Gimnazială Ziduri.7

Turneul, organizat în incinta Sălii de Sport a Liceului Teoretic “Ștefan Cel Mare” și a Sălii Municipale de Sport “Vasile Ștefan” s-a încheiat printr-o frumoasă Festivitate de premiere în care remarcații jocurilor, echipele situate pe podium alături de toate celelalte competitoare fiind parte a unei Gale ce a oferit recompense în Cupe, Diplome de excelență și de participare, după cum urmează:

- Golgeterul competiției - Eftimie Cosmin – Școala Gimnazială Ziduri;

- Cel mai bun portar - Mihăescu Vlăduț – Școala Gimnazială Balta Albă;

- Jucătorul turneului – Carabet George Daniel – Școala Gimnazială BOLDU;

- Diplome de participare: Școlile Gimnaziale: Slobozia Bradului, Ciorăști, Galbenu, Sihlea, Topliceni, Podgoria, Bordești, Racovița, Grebănu, Valea Râmnicului, Obrejița, Murgești și Râmnicelu.

3Mesajul meu de final, în calitate de Organizator, reprezintă un semn de apreciere și mulțumire trimis tuturor cadrelor didactice care ne-au fost alături prin pregătirea și însoțirea copiilor, Domnilor Primari ai comunelor participante care au răspuns pozitiv invitației și care au fost efectiv prezenți în cele două săli de sport și totodată Domnului Viceprimar al Municipiului Râmnicu Sărat la inițiativa căruia a fost posibilă organizarea acestei frumoase întreceri sportive.

Următoare ediției nu se va lăsa prea mult așteptată, odată cu îmbunătățirea vremii dorind a continua acest frumos proiect sportiv prin cea de-a patra ediție, de această dată pe noile terenuri sintetice din incinta Liceului Agricol.

Mai multe imagini din derularea competitiei puteti gasi pe pagina de facebook a Asociatiei de Tineret ONIX, intr-un album cadru. (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1055175367832592.1073741944.157345220948949&type=1)

Florin Ceparu