ASOCIATIA DE TINERET ONIX

"Un tanar implicat este un tanar bogat"

ASOCIATIA DE TINERET ONIX - "Un tanar implicat este un tanar bogat"

Comunicat de presa de lansare a proiectului “Youth trotter – jurnal pe bicicletă”

Pliant YTAsociatia de Tineret Onix va desfășura  în perioada 01 mai – 01 februarie 2013 în localitatea Râmnicu Sărat și în localitățile învecinate, o inițiativă la care vor lua parte 12 tineri. Proiectul, denumit “Youth Trotter – jurnal pe bicicletă” a fost aprobat de către ANPCDEFP la termenul 1 februarie 2013 pe Acțiunea 1.2., cu suma de 4.950 Euro.

Scopul proiectului este acela de promovare a sportului pe bicicletă în rândul tinerilor din grupul țintă precum și în cadrul comunităților locale, precum și de promovare a patrimoniului cultural și spiritual specific zonei Râmnicu Sărat prin activități tematice ce vor viza identificarea celorl mai relevante obiectvie generatoare de istorie, cultură, interes.

Obiectivele proiectului sunt:

  1. Cresterea gradului de constientizare a celor 12 tineri din grupul tinta asupra importantei promovarii valorilor mediului rural precum si a sportului in aer liber, pe bicicleta, prin activitati derulate in Ramnicu Sarat si localitatile invecinate
  2. Cresterea gradului de implicare a celor 12 tineri din gruul tinta in activitati de promovare a mediului rural, a obiectivelor culturale specifice acestui spatiu
  3. Cresterea gradului de implicare a celor 12 tineri din grupul tinta in activitati de promovare, online, presa scrisa, audio – video, reviste, a mediului rural prin utilizarea abilitatilor media ale participantilor
  4. Dezvoltarea competentelor non – formale ale celor 12 tineri din grupul tinta, prin utilizarea de metode si mijloace de educatie non – formala, sustinute de principii general recunoscute la nivel european, precum: egalitate, tolerana, incluziune, respect reciproc, cetatenie activa, coeziune, in Ramnicu Sarat si localitatile invecinate

Activitățile ce vor fi desfășurate vor fi:

–       Trasee pe bicicletă în cinci locații diferite ăn afara Mun. Râmnicu Sărat

–       Realizarea unor jurnale de călătorie cu consemnările realizate

–       Crearea unei brosuri de promovare a zonei

–       Crearea Clubului Biciclistilor Onix

–       Intalniri de lucru si cu formatori media si jurnalism

–       Crearea unei strategii a Clubului Biciclistilor Onix

–       Realizarea unei sedinte de lucru cu reprezentantii administratiei locale

Finalul proiectului va aduce pentru fiecare din cei 12 de participanți primirea unui Youthpass ce vas ta dovada dobândirii de competențe și noi perspective personale și de grup.

Florin Ceparu

Sase noi proiecte finantate de Comisia Europeana castigate la termenul 1 februarie, destinate tinerilor voluntari ramniceni!


volunteer

Daca la termenul anterior numărul proiectelor finanțate de Comisia Europeană prin Programul “Tineret in Acțiune ” a fost de șapte, termeul acesta a readus în prim plan mediul ONG-is râmnicean prin alte noi șase proiecte care în perioada următoare vor fi supuse procesului de contractare după răspunsul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare din data de 18 aprilie.

VolunteerGraphicConform grilei de finanțări afișate pe situl www.tinact.ro, Asociația de Tineret Onix (2 proiecte), ATCE “Speranța Râmniceană” (1), Federația FORTES (1), Primăria Podgoria (1) și organizația “Unity in Values” (1) vor avea ocazia de a aduce în atenția tinerilor din liceele râmnicene proiecte cu o tematică și structură diversificată, pornind de la promovarea mersului pe bicicleta și a valorilor culturale râmnicene, lupta anti disciminării și identificarea de oportunități antreprenoriale ori de lucru pentru tinerii din grupul ce va fi selectat, dezvoltarea spiritului apartenenței la valorile Râmnicului prin abordarea prezentului și trecutului urbei precum și implicarea tinerilor în arta culinară, prin derularea unui proces experiential ce îi va pune pe tineri în ipostaza de a găti mâncăruri tradiționale românești.

În continuare vă prezentăm structura celor șase proiecte, după cum urmează:

ONIX1. “Youth trotter – jurnal pe bicicletă”, proiect derulat în cadrul acțiunii 1.2. Inițiative ale tinerilor de către A.T. Onix, ce isi va derul principalele activități în perioada mai – octombrie 2013. Grupul țintă aferent proeictului va fi compus din 12 tineri, activitatile propuse vizand promovarea mersului pe bicicleta, crearea unui Club al biciclistilor, crearea unei brosuri de promovare turistica a municipiului si localitatilor invecuinate.

2. “Energy management”, proiect finanțat al A.T. Onix, în cadrul acțiunii 1.1. schimb de tineri, ce se va derula în perioada 16 – 24 septembrie în Râmnicu Sărat cu participarea promotorilor provenind din: Italia, Bulgaria, Turcia si Slovenia. Scopul proiectului este reprezentat de promovarea alternativelor de producere a energiei regenerabile și realizarea unui schimb de idei și experiențe privitoare la modul în care sistemul energiei alternative funcționează în fiecare din cele 5 state partenere. Pentru acest proiect, grupul ce va reprezenta România va fi alcătuit din 5 tineri și un lider de grup.
EAC_Logo

3. “ViceVersa”, proiect ce se va derula in cadrul actiunii 1.1. schimb de tineri, de catre ATCE “Speranta Ramniceana”, constand intr-un schimb itinerant de tineri in perioada 25 iunie – 07 iulie, intre Romania si Turcia, in cadrul caruia 20 de tineri din Ramnicu Sarat, Romania si Istanbul, Turcia (10 si 10) vor avea ocazia de a discuta si concluziona asupra principalelor probleme de includere, antreprenoriat, cu care acestia se confrunta in cele doua state, pe fondul instabilitatii cu care Uniunea Europeana se confrunta in perioada actuala. In acest sens vor fi utilizate workshop-uri ce vor avea ca obiectiv dezvoltarea abilitatilor de management al proiectului, al participarii active si dezvoltarii de noi competente care sa le ofere sansa unei ma bune constientizari asupra principalelor oportunitati de dezvoltare personala si de grup.

TIA 14. „Tastes like European Culture”, reprezinta un schimb de tineri pe care Federatia FORTES il va derula in perioada 26 iulie – 04 august in Mun. Ramnicu Sarat cu participarea a 36 de tineri provenind din 6 state ale Uniunii Europene: Romania (5 tineri + 1 lider de grup), Spania, Turcia, Letonia, Bulgaria, Croatia. Principalal dimensiune a proiectului este aceea de cunaostere a culturalitatii fiecarui stat in parte prin intermediul identificarii si valorificarii in practica a principalelor mancaruri traditionale, ca mijloc de invatare interculturala. Obiectivele stategice ale acestui proiect sunt reprezente de: dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale ale participantilor, promovarea dialogului intercultural, cresterea nivelului de constientizare a tinerilor asupra importantei respectarii diversitatii in Europa.

5. “RUReality”, proiect obținut de Primaria Podgoria în cadrul acțiunii 1.1. schimb de tineri, ce se va derula între 02 – 10 septembrie 2013 în Râmnicu Sărat, alături de promotori provenind din: Turcia, Slovenia, Lituania, Bulgaria și Italia. Grupul din România va fi compus din 4 tineri plus un lider de grup. Scopul proiectului este acela de promovare a unor atitudini bazate pe nediscriminare, promovare a valorilor mediului rural precum și identificarea de oportunități de manifestare și angajare a tinerilor în domeniile: cultură, educație, sport, artă.

6. „Psihoart Gallery „ o initiativa a tinerilor ce va fi derulata incepand cu lunile iunie, iulie, in Ramnicu Sarat, Romania, proiectul reprezentand o intiativa a tinerilor castigata in cadrul actiunii 1.2., apartinand „Unity in Values Interconfessional Association”. Acesta reprezinta cel de-al doilea proiect castigat de prezenta organizatie in cadrul Programului „Tineret in Actiune” de catre prezenta organizatie ramniceana care de aceasta data isi asuma perspeciva abordarii relatiei dintre partea psihologica a omului si arta.

Pentru toate cele 6 proiecte mai sus mentionate au fost/vor fi lansate apeluri de participare in cadrul paginilor online: www.at.onix.sperantaramniceana.ro, www.atcesr.ro, www.atcesr.wordpress.com, fiind asteptati sa se alature proiectelor tineri cu varsta cuprinsa intre 15 si 25 de ani atat din Ramnicu Sarat cat si localitatile invecinate, precum si lideri de grup, fara limita de varsta, conform apelurilor.

Pentru participarea in fiecare din proiecte atat tinerii cat si liderii vor primi Certificate Youthpass, ca modalitate de recunoastere a competentelor dobandite si a implicarii efective in activitatile proiectelor.

 

Si, nu uitati: „Un tanar implicat este un tanar bogat

 

”Va asteptam sa va alaturati!

Florin Ceparu

 

EDU PerFORMING – Visurile unui voluntar (Rotea Emilian)

Emi

In ultimii 2-3 ani, voluntariatul la Ramnicul Sarat a inceput sa depaseasca granitele micului nostru oras prin intermediul proiectelor finantate de Comisia Europeana prin programul Tineret in Actiune. ONG-urile ramnicene au un loc important pe harta voluntariatului romanesc prin numarul impresionant de proiecte scrise si aprobate si prin faptul ca sunt printre cei mai cunoscuti parteneri la nivel national si as indrazni sa spun si international, atorita rezultatelor foarte bune obtinute de-a lungul timpului.

Proiectul EDU PerFORMING a  fost pentru mine o oportunitate extraordinara de a intra in “tainele” non-formalului, proiectul constant in prezentarea, invatarea si punerea in practica a unor metode folosite in acest domeniu, atat in cadrul activitatilor de voluntariat si a proiectelor europene, cat si mediul formal-scoli si licee.

Intotdeauna am fost adeptul unei cooperari sanatoase intre educatia formala si cea non-formala si dupa cum urma sa aflu in zilele urmatoare, aceasta cooperare este necesara in mediul de invatamant romanesc inca de la nivelul gradinitelor si scolilor generale.

Primul contact cu ceilalti participanti a fost in egala masura surprinzator si socant. Participantii din cele 7 tari erau de o diversitate cu care nu ma mai intalnisem pana atunci, atat la nivel etnic si cultural cat si ca experienta, domeniu de lucru si…varsta. Majoritatea membrilor erau mai in varsta decat mine, ceea ce m-a facut sa ma simt  ca un copil de 19 ani, dornic de afirmare si invatare.

Datorita abilitatilor celor doi formatori, care s-au dovedit a fi foarte bine pregatiti in domeniu desi la randul lor erau mai tineri decat o mare parte din participanti, atentia tuturor a fost indreptata spre invatarea si punerea in practica a mijloacelor si metodelor de educatie non-formala. Timp de 5 zile am reusit sa acumulam si sa punem in practica intr-o atmosfera placuta si motivationala metode care mi-au stimulat si solicitat la maxim creativitatea,  capacitatea de lucru in echipa, exprimarea si lucrul contra-cronometru.

Dupa invatarea acestor metode a urmat partea cea mai dificila dar si cea mai placuta parte a proiectului. Impartiti in echipe, a trebuit sa cream o metoda propie. Aceasta trebuia sa fie inovatoare, eficienta si..aplicabila. Metoda pe care am reusit sa o creez impreuna cu grupul meu din pacate nu a putut fi aplicata in scoli si licee, fiind o metoda pe baza careia se poate scrie un intreg proiect, lucru pe care sper sa reusim sa il facem pe viitor.

Pe scurt, se porneste de la un grup de minim 20 de participanti, care vor fi impartiti in functie de diferite abilitati precum capacitati de dezbatere, fotografie, studiu de caz, abilitati de comunicare, in 2 echipe egale ca numar de membri. Acestia vor primi o tema duala (care are atat aspect pozitive cat si negative) si vor trebui sa mearga in comunitatea locala si sa faca un studiu de caz, dupa care sa fotografieze  aspectele negative sau positive ale problemei, in functie de echipa din care fac parte. Apoi, fiecare echipa trebuie sa se pregateasca pentru o dezbatere, in care vor putea folosi atat informatii culese “din teren” cat si fotografiile realizate pentru a isi sustine cauza.

Rezultatul dezbaterii nu este atat de important pe cat este partea urmatoare a metodei si anume formarea echipei initiale de participant (20+) care tinand cont de informatiile obtinute in urma studiului de caz, a articolelor si dezbateri si folosindu-se de fotografiile realizate vor incerca sa obtina o solutie comuna pentru rezolvarea partii negative a situatiei, solutie pe care ulterior o vor prezenta autoritatilor si vor lucra impreuna pentru rezolvarea problemei. Sper ca pe viitor sa reusim sa transformam aceasta idee in realitate si sa lucram impreuna pentru diversele probleme care pot fi rezolvate prin munca tinerilor voluntari.

La finalul acestui proiect care pentru mine a fost cu adevarat extraordinar, plec cu o mentalitate schimbata si imbunatatila legata de educatia non-formala, dar mai ales cu speranta ca aceasta poate schimba in bine sistemul educational, implementata in mod corect si in cooperare stransa cu educatia formala, inca de la cele mai fragede varste ale copiilor.

Am plecat din liceele ramnicene cu o oarecare dezamagire, in sensul ca elevii nu sunt constienti de avantajele enorme pe care le ofera voluntariatul si prefer sa petreaca timpul liber in fata calculatorului si in cluburi. Voluntariatul ofera oricarui tanar o alternative sanatoasa pentru petrecerea timpului liber, dezvoltarea unor calitati deosebit de importante precum lucrul in echipa, creativitatea, vorbitul in public, abilitati sociale si sportive,  intr-un mediu placut si prietenos, iar mai apoi ofera posibilitatea de a pleca in proiecte prin programul Tineret in Actiune, care sunt o oportunitate extraordinara pentru fiecare tanar in parte, avand ocazia de a vizita Europa, dar mai ales de a iti dezvolta calitatile si abilitatile intr-un mediu organizat, alaturi de tineri ca si tine din intreaba Europa.

Vreau sa inchei printr-un mesaj la adresa tinerilor ramniceni, legat de ceea ce am spus in randurile de mai sus “Nu ma crede pe cuvant! INCEARCA!”

 

Emilian Rotea – Membru A.T. ONIX si

 participant in proiectul “EDU PERFORMING”

EDUcatia non-formala, parte din MINE! (Denis Oprea)

EAC_LogoEducatie non-formala!? Ce mai e si asta? Aaa, eu ar trebui sa vorbesc despre ea. In regula. Deci, pentru cine nu stie, educatia non-formala se refera la tot ceea ce face exceptie de la formal.

Amuzament, distractie, miscare, totul. Pe
scurt: camasa costum cravat pantofi = formal, tricou, hanorac, jeansi, tenisi = non-formal, asta doar ca sa va faceti o idee.

Despre asta a fost vorba in proiectul nostru de formare EDU PERFORMING al Asociatiei de Tineret ONIX, finantat de Comisia Europeana prin Programul “Tineret in Actiune”, care s-a derulat in orasul nostru: invatarea si aplicarea metodelor de educatie non-formala.

In calitate de invatacel, pot sa spun ca proiectul a fost…. “super tare frate”! La inceput, cand am ajuns in sala de activitati si am vazut participantii din cele 7 tari, toti mai in varsta ca mine, m-am gandit: “Ce caut eu aici?” Insa dupa 2 zile de acomodare cu participantii, toti au devenit de treaba.

Formatorii, si-au facut datoria pana la capat si in plus ne-au dat cateva sfaturi de viata din experienta proprie, care personal, mi-au prins bine.

denisDupa invatarea metodelor de educatie non formala, s-a aruncat bomba! Trebuie sa facem propria metoda, pe care mai apoi o vom aplica in scoli. Prima data am privit aceasta provocare ca pe ceva imposibil, dar in scurt timp, a devenit cea mai mare oportunitate a mea. Fiind stundent la Facultatea de Litere, pe domeniul Comunicare si Relatii Publice, mi-au venit in minte cateva metode pe care le-am pus pe foaie si le-am transformat intr-o metoda noua de educatie non formala, numita Truth or Lie (Adevar sau Minciun), despre care va voi impartasi cate ceva in urmatoarele randuri.

Pe scurt, vor fi doua parti care vor dezbate o problema. Presa si agentul de relatii publice, care va incerca sa-si apere cauza. Presa doreste sa publice un articol invinuitor despre o companie, iar agentul de relatii publice trebuie sa isi contruiasca un speech pe baza caruia dezminte toate afirmatiile din acel articol, dezbaterea fiind in cadrul unei conferinte de presa. Evenimentul este sustinut si moderat de catre un facilitator, acesta avand dreptul de a stabiliza, ori perturba situatia in fiecare moment. Rezultatul implementarii metodei este reprezentat de fiecare data de un adevar, care vine totdeauna in urma unei procedure de dezbatere a partilor, de oferire a unor argumente, cele mai bine sustinute aducand si dreptatea de partea uneia dintre parti.

Prin aceasta metoda, vom urmari lucrul in echipa, brainstorming-ul, creativitatea fiecaruia, starnirea imaginatiei pe fondul utilizarii abilitatatii de a rezolva o problema reala, in timp record, prin argumente logice care sa-i puna pe cei implicate in situatia de a se adapta la o conjuncture pana atunci improprie lor.

Metoda a fost aplicata in Liceul Teoretic „Stefan cel Mare” si in Colegiu National „Alexandru Vlahuta”. Elevii au fost receptivi, creativi, iar in momentul dezbaterii in cadrul conferintei de presa, toti au intrat in pielea personajului, aparandu-si fiecare propria cauza.

TIA 1Din punctual meu de vedere, proiectul a fost un success total, iar oportunitatea pe care am dezvoltat-o prin valorificarea propriei mele imaginatii si punerea in teorie si in scena a unei noi metode de educatie non – formala, reprezinta o motivatie deosebit de importanta pentru a continua a ma implica si in viitor in astfel de proiecte si de ce nu de a coordona in perspectiva in viitoare proiecte de tineret.

Denis Cristian Oprea

Membru al Asociatiei de Tineret ONIX si

participant in proiectul EDU PERFORMING

EDU PERFORMING, CURS DE FORMARE CU 8 STATE EUROPENE LA RAMNICU SARAT

TIA 1 Zilele acestea, municipiul Ramnicu Sarat este gazda cursului international de formare EDU PERFORMING, un proiect ce a ocupat locul al doilea pe tara in grila finantarilor acordate de catre Comisia Europeana prin Programul “Tineret in Actiune”, Actiunea 3.1b – Formare si Retele, la termenul 1 octombrie 2012, avand o valoare totala a grantului de 17,979.32 euro. In cadrul proiectului derulat de catre Asociatia de Tineret Onix, sunt reprezentati sapte parteneri provenind din: Turcia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Rep. Moldova, Azerbaijan si Slovenia. Numarul total al lucratorilor europeni deplasati pentru a participa la acest proiect este de 24, cate 3 din fiecare stat.

EAC_Logo

Formatori in cadrul proiectului, pentru prima data in prezenta formula sunt doi ramniceni cu o ampla experienta in procesul de formare si participare in Proiectele TiA, anume Giorgiana Grozea, fost elev in cadrul C.N. Al. Vlahuta, actualmente studenta in cadrul Facultatii de Administratie si Afaceri – Universitatea Bucuresti si David Daniel, fost elev al Lic. Teoretic Stefan cel Mare, in prezent student in cadrul aceleiasi facultati.

Tematica cursului, ce se deruleaza in perioada 11-19 aprilie 2013 este reprezentata de promovarea metodelor si mijloacelor educatiei non – formale in procesul de formare al tinerilor ca modalitate de aplicare ulterioara atat in cadrul unitatilor formale de invatamant cat si in mediul ONG si transFORMAREA participantilor in lucratori de tineret care sa-si aduca in viitorul apropiat contributia la procesul de imbunatatire a sistemului educational in cadrul comunitatilor si statelor pe care le reprezinta.

In acest sens, in mod zilnic, pe parcursul primelor cinci zile, cursul vizeaza dezvoltarea a cate doua metode de educatie non – formala, abordate mai intai sub aspect teoretic (prezentare) pentru ca mai apoi accentul sa cada pe invatarea experientiala a participantilor. Continuand cu ultimele zile de activitati, obiectivele insusite prin program sunt reprezentate de elaborarea unei Brosuri EDU PERFORMING ce va contine in mod detaliat toate metodele dezvoltate in cadrul cursului, alaturi de fotografii relevante din timpul procesului de implementare, precum si sfaturi utile in realizarea activitatilor. O alta activitate de rezultat va fi reprezentata de realizarea unui Audiobook, ce va contine in format audio toate metodele detaliate, astfel incat, in perioada urmatoare acestea sa fie inaintate spre utilizare unitatilor de invatamant si celorlalte organizatii si entitati interesate.

Cursul de Formare sustinut in cadrul Centrului de Tineret Fortes, va patrunde si in unitatile de invatamant ramnicene, miercuri si joi, atunci cand gazde vor fi C.N. Al. Vlahuta, Lic. Teoretic Stefan cel Mare si Scoala Gimnaziala Nr. 2, aici unde grupul proiectului va prezenta o metoda inedita de invatare denumita „Metode vii”, prin intermediul careia lucratorii de tineret din cele 8 state vor intra in contact cu profesorii si elevii institutiilor mentionate in procesul de impartasire a detaliilor de utilizare a metodelor analizate anterior.

Florin Ceparu

„MEDIA FACETS IN YOUTH POLICIES AND DEMOCRACY” – ACUM!

Primaria Podgoria si „Podgoria Youth Active” (grup informal), alaturi de Municipalita di Monforte san Giorgio si organizatia „Stefano Tucci” deruleaza zilele acestea in localitatea Monforte San Giorgio proiectul „MEDIA FACETS IN YOUTH POLICIES AND DEMOCRACY” finantat de Comisia Europeana prin Programul „Tineret in Actiune”, actiunea 1.3. Democratie participativa.

Echipa din Romania este alcatuita din 9 tineri ce provin din Com.Podgoria, alaturi de 3 tineri din Ramnicu Sarat ce completeaza grupul tinta prin intermediul caruia sunt dezvoltate tematici privitoare la rolul mass-mediei si social – mediei in modul de manifestare democratic – participativa a tinerilor in procesul de luare a deciziilor, atat la nivel local, cat si la nivel national si european.

In acest scop, grupului din Romania, i s-au alaturat pentru cele 10 zile de implementare 12 tineri din Monforte San Giorgio, alaturi de o echipa de formatori compusa Romania, staff support, mediatori de presa si autoritati locale.

Aflat in ziua a patra de derulare efectiva a intalnirii interculturale de lucru, proiectul se va continua pana in data de 10 aprilie in Italia, urmand ca mai apoi, pana pe 15 aprilie acesta sa continue prin activitati derulate in Ramnicu Sarat, Romania.

Un aspect deosebit de important al proiectului, rezultat in urma comunicarii deosebite dintre cele 4 entitati reprezentative este reprezentat de relatia de comunicare si parteneriat ce se va incheia pe o perioada indelungata de timp, in scopul implementarii de noi viitoare proiecte.

In continuare va lansam invitatia de a lua contact cu proiectul, prin accesarea linkului destinat grupului de facebook al proiectului, din care, totodata, va invitam sa faceti parte:

FACEBOOK GRUP – „MEDIA FACETS IN YOUTH POLICIES AND DEMOCRACY”

Florin Ceparu

„Edu PerFORMING” – Curs de Formare al AT Onix, aflat în etapa de pregătire!

Asociația de Tineret Onix, în calitate de beneficiar, se află în prezent într-un amplu proces de pregătire și vizibilitate aferent cursului de formare în tainele metodelor și instrumentelor de educație non – formală “Edu PerFORMING” ce va avea loc în Municipiul Râmnicu Sărat în perioada 11 – 19 aprilie 2013.

Cursul va reuni la start 8 organizații din România, Turcia, Lituania, Letonia, Bulgaria, Slovenia, Moldova și Azerbaidjan, fiecare participând prin intermediul a trei reprezentanți cu experiență în tainele voluntariatului, scopul proiectului fiind acela de a dezvolta metodele pregătite și de a da naștere urmare a workshopurilor derulate a unor noi metode ce vor fi puse în slujba proiectelor TiA, dar și a unor acțiuni viitoare ale participanților la curs în cadrul comunităților locale. Urmare a participării în proiect vizăm crearea de lucrători de tineret care să promoveze prin noi proiecte TiA conceptual și valorile voluntariatului la nivel European, care să ducă mai departe experiența și complexitatea metodelor în propriile comunități, toate în scopul de a oferi continuitate și susținere mișcării voluntariatului European.

Activitățile programate se bazează în special pe 10 metode initial stabilite de lucru: brainstorming, debate, cafenea publică. Fishbowl, workshop, joc de rol, studio de caz, teatru forum, metode vii, rezultatele finale ale implementării acestor metode fiind transpuse în realizarea unui AudioBook, conținând detalierea tuturor metodelor abordate precum și o broșură a proiectului ce va cuprinde metodele utilziate alături de imagini și experiențe din timpul proiectului, alături de impresii ale participanților.

În scopul maximizării rezultatelor cursului de formare, până la momentul întâlnirii interculturale a participanților, vor fi realizate activități de promovare a proiectului, obiectivelor acestuia precum și a programului TiA în cadrul comunităților locale partenere, alături de întâlniri de lucru, planificare, programare, distribuire a sarcinilor și a sesiunilor programului de activități de către echipa de organziare a proiectului alături de formatori, asistenți și ceilalți reprezentanți ai organizației.

Cursul de formare Edu Performing, a ocupat la termenul 1 octombrie 2012 locul 2 în grila finanțărilor aferente acțiunii 3.1b, fiind totodată primul curs aprobat de către Comisia Europeană Asociației Onix.

Perioada următoare va fi totodată ocazia selectării participanților de către toate cele 8 organizații, de obținere a vizelor și de stabilire a tuturor celorlalte detalii aferente pregătirii cursului de formare. Apelul de participare al Asociației Onix se realizează atât în cadrul blogului http://euramnicean.blogspot.com cât și http://atcesr.wordpress.com.